Projekty unijne od lat wspierają rozwój lokalnych społeczności, w tym działania na rzecz edukacji i integracji dzieci. Udział najmłodszych w takich inicjatywach nie tylko wzbogaca ich codzienną naukę, ale również wspiera rozwój społeczny, emocjonalny i poznawczy. Głównym celem projektów unijnych skierowanych do dzieci jest wyrównywanie szans edukacyjnych oraz rozwój umiejętności, które będą przydatne w dorosłym życiu. Uczniowie naszej szkoły już korzystają z możliwości  rozwoju swoich zainteresowań oraz uzupełnienia i pogłębienia wiedzy i umiejętności. W ofercie znalazły się m.in.: zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze, zajęcia specjalistyczne "Biofeedback", zajęcia z zakresu terapii ręki, przygotowanie do egzaminu ósmoklasisty, zajęcia rozwijające uzdolnienia.

 

Zajęcia w ramach projektu oparte są na założeniach edukacji włączającej, której zasadami są:

  • Równy dostęp do edukacji
    Wszystkie dzieci mają prawo do nauki w szkołach ogólnodostępnych, które uwzględniają ich potrzeby.

  • Indywidualizacja procesu nauczania
    Program nauczania i metody pracy powinny być dostosowane do różnorodnych potrzeb uczniów, zarówno tych z trudnościami w nauce, jak i szczególnie uzdolnionych.

  • Eliminacja barier
    Szkoły powinny usuwać przeszkody, które utrudniają dzieciom uczestnictwo w zajęciach – zarówno architektoniczne, jak i społeczne, organizacyjne czy komunikacyjne.

  • Budowanie wspólnoty szkolnej
    Edukacja włączająca wspiera integrację dzieci z różnych środowisk, ucząc tolerancji, współpracy i wzajemnego szacunku.

 

Udział dzieci w zajęciach realizowanych w ramach projektów unijnych to szansa na rozwój osobisty, edukacyjny i społeczny. Dzięki wsparciu UE możliwe jest organizowanie zajęć, które nie tylko uczą, ale również inspirują i motywują do działania. Wspieranie takich inicjatyw to inwestycja w przyszłość, zarówno dzieci, jak i całego społeczeństwa.