Innowacja pedagogiczna ,,Czytaj z emocją" realizowana w grupie 5-6 latków
 
					
											Wszystkim rodzicom i wychowawcom zależy na tym, aby wychować dzieci na mądrych i szczęśliwych ludzi, samodzielnych i twórczych. Wprowadzenie dzieci w świat wartości moralnych, jest niezwykle ważne, gdyż są one fundamentem dalszego życia. Aby budować od najmłodszych lat przyjazny stosunek do drugiego człowieka, od września do grudnia 2023 roku wprowadzono do grupy dzieci 5-6 letnich wprowadzono innowację pedagogiczną ,,Czytaj z emocją”, która miała na celu wspomagać rozwój społeczny i emocjonalny dzieci a także uwrażliwienie dzieci na różnice, które posiadamy.
I moduł „KREATYWNOŚĆ” – na podstawie utworu „Kopciuszek”. Podjęte zadania rozbudzały u dzieci wiarę we własne możliwości oraz motywowały do kreatywnych działań. Podczas realizacji tego modułu dzieci w odniesieniu do utworu omawiały postawy bohaterów, projektowały strój dla Kopciuszka, wyrażały swoje emocje w pracach plastycznych.
II moduł „WYOBRAŹNIA” – w oparciu o bajkę „Piotruś Pan”.
Moduł ten miał na celu pobudzenie wyobraźni, fantazji i kreatywności dzieci. Podjęta działania uświadamiały im, iż wyobraźnia czyni nas wielkimi. Dzieci przeżyły podróż do krainy wyobraźni poprzez wypowiedzi, zabawy konstrukcyjne, plastyczne, ruchowo – naśladowcze. Tworzyły wspólnie drzewko wyobraźni i marzeń, którego wykonanie pobudzało je do współpracy oraz doceniania pracy innych.
III moduł – „MOC SŁÓW” – na podstawie utworu „Pinokio”.
Dzieci przez cały tydzień pokonując różne zadania docierały do kolejnej stacji przybliżających je do Krainy Magii Słów. Stacje: Wierszykowo, Dla każdego coś miłego, Trzy magiczne słowa, Medale wdzięczności pokazywały jak pracować w grupie, jak ważne jest to co mówimy do innych,. Wykonały wspólnie Drzewo pięknych słów oraz medale wdzięczności dla kolegi lub koleżanki. W tej części podjęte działania miały na celu pobudzić dzieci do przemyśleń, czy słowa mają moc oraz jakie są pozytywne i negatywne wpływy wypowiedzianych słów. Przez cały tydzień poznawały kolejne przygody drewnianego chłopca, który chciał zostać prawdziwym chłopcem. Dzieci doskonale wyłapywały w bajce złe i dobre słowa i uczynki głównych bohaterów, określały prawdziwość zdań dotyczących treści utworu, i zabawy ruchowo – muzyczne oraz konstrukcyjne.
IV moduł– „EMPATIA” – z wykorzystaniem utworu „Brzydkie Kaczątko”.
Celem tego modułu było podwyższanie poczucia własnej wartości oraz kształtowanie szacunku dla siebie i innych ludzi. Dzieci poprzez słuchane opowiadania wczuwały się w emocje i potrzeby dzieci chorych na autyzm czy astmę oraz dzieci z niepełno sprawnościami ruchowymi. Uczyły się tego, co to jest empatia i jak być człowiekiem empatycznym w stosunku do innych.
V moduł – „ODWAGA” – na podstawie legendy o Smoku Wawelskim.
Legendę poznaliśmy przy okazji omawiania tematyki o Polsce. Dzieci poznały odwagę małego chłopca, który pokonał zło swoim sprytem i mądrością, a nie przy użyciu siły. Przy realizacji projektu próbowały odpowiedzieć na pytanie „Czym jest odwaga” oraz odnaleźć w sobie swoje lęki, aby móc je przezwyciężyć.
W ramach projektu, w miesiącu grudniu dzieci wzięły udział w świątecznej akcji organizowanej przez fundację ,,Uskrzydleni”
 
                 
				 
				 
				 
				 
				 
				 
				 
				 
				 
				 
				 
				 
				 
				 
				 
				 
				 
				 
				 
				 
				 
				 
				