Zajęcia z wykorzystaniem sprzętu zakupionego w ramach programu „Laboratoria przyszłości” Grudzień 2022 r.
1) Wspólne gotowanie to świetna zabawa. Można w nim znaleźć sposób na wspólne, klasowe chwile, a także na naukę i rozwój wielu umiejętności.
- Klasa II w ramach edukacji technicznej i przy wykorzystaniu maszynki elektrycznej, miksera i patelni smażyła naleśniki . Usmażyć dobre naleśniki to już nie tylko sztuka, ale także umiejętności kulinarne. Dla uczniów klasy drugiej to nie byle jakie wyzwanie. Wspólne gotowanie, wspólna konsumpcja to wspaniała integracja zespołu klasowego i oczywiście nauka.
- Klasa III była organizatorem kiermaszu zdrowych kanapek. Pięknie skomponowane kanapeczki z różnymi pastami, serem, rzodkiewką, sałatą i ogórkiem. Blender, mikser, miski, sztućce umożliwiły wykonanie kolorowych i smacznych kanapek. Na uwagę zasługiwała aktywność całego klasowego zespołu. Część pod okiem wychowawcy przygotowywała różnorodne pasty, inna grupa uczniów kroiła warzywa, myła sałatę, a pozostała grupa zajmowała się komponowaniem kanapek.
W dalszym etapie uczniowie zapraszali klasy do degustacji swoich wyrobów.
Wspaniała zabawa, wspólna szkolna konsumpcja. Było miło, przyjemnie, a klasa III wykazała się wielką inicjatywą i przedsiębiorczością.
- symbolem świąt Bożego Narodzenia są domowe wypieki, szczególnie ciasteczka własnej roboty, dlatego wiele klas zajęło się pieczeniem i dekorowaniem świątecznych smakołyków. Piekarnik, kuchenka elektryczna , garnki, mikser – wszystkie te pozyskane sprzęty umożliwiły wykonanie ciasteczek, polew czekoladowych, lukru itp.
- Kl. III organizując swoją wigilię klasową udekorowała salę, przygotowała stół pełen smakołyków i tradycyjnych dań, m.in. barszczu z uszkami. To również świetna okazja na zacieśnienie więzi z kolegami oraz z wychowawcą, na spędzenie czasu w miłej, niemal rodzinnej atmosferze. Poza zjadaniem przysmaków, wymieniano się wrażeniami, informacjami na temat swoich domowych wigilii.
2) Zbliżające się Święta Bożego Narodzenia stały się również przyczyną i pretekstem do kształtowania praktycznych umiejętności, rozwijaniu inicjatywności . Klasa VI w ramach realizacji podstawy programowej z techniki ozdabiała wykonane na drukarce 3D świąteczne renifery, gwiazdki wkomponowując je w przepiękne ozdoby, które posłużyły do wystawienia na kiermaszu bożonarodzeniowym. Z jednej strony rozwój umiejętności manualnych, a z drugiej wprowadzenie w nastrój świąt, luźna wymiana zdań na temat tradycji i zwyczajów domowych uczniów.
3) Inicjatywa klasy III związana z wykonaniem kanapek i organizacją kiermaszu wzbudziła wielkie zainteresowanie w szkole, dlatego uczennica klasy VI postanowiła przeprowadzić wywiad z przedstawicielami klasy Nadią i Darkiem . Mając przygotowane pytania nawiązujące do pomysłu robienia kanapek, wspólnej pracy, zaangażowania klasy przy wykorzystaniu mikrofonu i tabletu nagrała wspaniały wywiad. Uczniowie oprócz odpowiedzi na zadawane pytania wykazali się wielką inwencją dodając swoje uwagi i prosząc aby tego typu zajęć było jak najwięcej.