Zajęcia z wykorzystaniem sprzętu zakupionego w ramach programu „Laboratoria przyszłości" - październik 2022 r.
Laboratoria przyszłości to Program, którego celem jest budowanie kompetencji kreatywnych i technicznych wśród uczniów.
- Dzięki pozyskanemu sprzętowi do gotowania, pieczenia można było uruchomić aktywności kulinarne naszych uczniów, co sprawiło im wiele przyjemności i radości. Gotowanie rozwija wiele umiejętności. Uczniowie czytają przepis, odmierzają produkty, rozwijają koordynację wzrokowo – ruchową, a także pobudzają wszystkie zmysły.
a) w ramach zajęć kreatywnych:
- Kl. VI przygotowała naleśniki z musem jabłkowym przy wykorzystaniu miksera, płyty grzewczej, garnków, patelni; uczniowie wymieniali się doświadczeniami i pomysłami, a tak przygotowane danie smakowało niebiańsko.
- Kl. V poznała przepis na smaczne babeczki zwane muffinami, wykazała się umiejętnością odmierzania składników, znajomością obsługi piekarnika i miksera.
- Kl. IV mając do dyspozycji blender i gofrownicę wykonała gofry, które są daniem uniwersalnym, można je jeść na wiele sposobów; nasze były z owocami. Jako dodatek wykorzystano jabłka, z których wykonano sok jabłkowy o dużych wartościach odżywczych.
- Uczniowie klasy I przygotowując sobie drugie śniadanie uczyli się samoobsługi, ale też tego jak bezpiecznie posługiwać się narzędziami; trenowali cierpliwość z uwagi na to, że toster był tylko jeden.
b) W ramach zajęć świetlicowych pod hasłem „Dzień jabłka”, uczniowie pod czujnym okiem nauczyciela, mając do dyspozycji piekarnik mogli przygotować ciasto francuskie z jabłkami. Wykorzystanie jabłka, jako rodzimego produktu, umiejętność pracy w grupie, właściwa organizacja i higiena pracy.
c) Kl. V na godzinie wychowawczej przy wykorzystaniu blendera prezentowała swoje pomysły i przepisy na pyszne koktajle mleczno – owocowe; kreatywność uczniów okazała się bardzo duża.
d) Kl. II zgodnie z podstawą programową ( rozwijanie kompetencji takich jak: innowacyjność, przedsiębiorczość i kreatywność) poznała przepis na biszkopt z owocami. Dzieci wykazały się dyscypliną pracy, zaangażowaniem, podziałem czynności; uwieńczeniem tych wszystkich działań było przepyszne ciasto. Klasa była tak zachwycona, że postanowiła kontynuować działania, czego efektem były smaczne gofry, zjedzone do ostatniego okruszka.
2. Aparat cyfrowy w szkole plus lampa i statyw może pełnić formę małego studia fotograficznego. My na początku skupiamy się na robieniu zdjęć upamiętniających ważne wydarzenia szkolne, okolicznościowe.
- W ramach lekcji bibliotecznej grupa uczniów kl. V, kolejny raz utwierdziła nas w tym, że czytanie nie jest straszne, że można przyjemnie i pożytecznie spędzić czas w szkole i takie akcje w dobie smartfonów są warte uwiecznienia.
- Zdjęcia wykonane podczas wycieczki do Ostrawy Vitkowic w ramach współpracy polsko – czeskiej będą wykorzystane do zrobienia pamiątkowego albumu. 3. Uczniowie kl. VI na zajęciach pozalekcyjnych mieli możliwość poznać zasady pracy drukarki 3D, filmamenty do przestrzennego drukowania i oczywiście pierwsze próby tworzenia. Taka drukarka to olbrzymi środek motywujący i aktywizujący tak uczniów jak i nauczycieli.