"Wszyscy jesteśmy sobie potrzebni. Razem łatwiej, radośniej, mądrzej i bezpieczniej". Janusz Korczak

Aktualności

13 czerwca 2019 22:27 | Aktualności

Wycieczka do Wrocławia

5 czerwca 2019 r. pojechaliśmy na dwudniową wycieczkę do Wrocławia. W wyjeździe uczestniczyli uczniowie klasy czwartej, piątej i szóstej oraz nasze wychowawczynie. Naszym przewodnikiem był pan Andrzej Titarenkow z Biura Podróży ,,Fojcik”.

Pierwszym punktem naszej wyprawy było Muzeum Wody – Hydropolis. Dowiedzieliśmy się tu wielu ciekawych rzeczy na temat wody. Szczególnie podobała nam się strefa relaksu oraz sztuczny ogień, który powstał z pary wodnej i czerwonego światła.

Kolejnym punktem naszej wycieczki do Wrocławia była Hala Stulecia oraz Ogród Japoński. Spacerowaliśmy tu piękną zacienioną aleją i podziwialiśmy widowiskowe fontanny. Zachwyciliśmy się atmosferą i przyrodą japońskiego parku.

Po relaksie wśród japońskich roślin udaliśmy się na Stare Miasto. Oglądaliśmy tu zabytkowe kamienice Wrocławia. Wielką atrakcją dla nas było poszukiwanie zabawnych krasnoludków, które ustawione były przy różnych budynkach miasta. Krasnale z brązu były różnej wielkości i trzymały rozmaite przedmioty. Szczególnie zachwycił nas krasnoludek przedstawiający profesora Miodka, którego przedstawiono z książką ,,Ojczyzna-polszczyzna”. Minipomnik znajdował się przed gmachem Wydziału Filologicznego Uniwersytetu Wrocławskiego. Po smacznej obiadokolacji  i zakwaterowaniu w hotelu pojechaliśmy tramwajem na wieczorny pokaz grających fontann.

Drugiego dnia wycieczki pojechaliśmy zwiedzić Ostrów Tumski. Zobaczyliśmy tu zabytkową katedrę św. Jana Chrzciciela. Następnie udaliśmy się na rejs statkiem po rzece Odrze. Po fantastycznym odpoczynku na statku poszliśmy na Most Zakochanych, gdzie niektórzy z naszych kolegów zawiesili pamiątkowe kłódki. Posileni pysznym obiadem udaliśmy się do afrykarium  i wrocławskiego zoo. Ta wycieczka dostarczyła nam wielu niezapomnianych wrażeń i długo będziemy ją pamiętać.