"Wszyscy jesteśmy sobie potrzebni. Razem łatwiej, radośniej, mądrzej i bezpieczniej". Janusz Korczak

Aktualności

09 czerwca 2019 13:43 | Aktualności

WYCIECZKA W PIENINY - SZLAKIEM ZAMKÓW CZORSZTYŃSKICH

W dniach 3-5 czerwca br. klasa III naszej szkoły brała udział w autokarowej wycieczce turystycznej w Pieniny. W poniedziałkowy wczesny ranek, pełni entuzjazmu, wyruszyliśmy spod szkoły i po kilku godzinach byliśmy na miejscu. Punktem docelowym, gdzie zostaliśmy zakwaterowani, była miejscowość Mizerna, a w pensjonacie ,,Wolski" czekały na nas wygodne, atrakcyjne pokoje i smaczne posiłki. W pierwszym dniu pobytu, w czasie wędrówki po zamkach, mieliśmy okazję poznać ich historie, słynną legendę o Brunhildzie, a także wozownię z ciekawymi eksponatami z minionych wieków. Jednocześnie podczas spaceru po tarasach zamkowych i Zaporze podziwialiśmy wspaniały widok na Zalew Czorsztyński oraz rozpościerające się w oddali szczyty Tatr i Pienin. Kolejny dzień to była wędrówka po górach. Zaraz po śniadaniu udaliśmy się do Rezerwatu Przyrody - ,,Wąwozu Homole" w Jaworkach. Czekało tam na nas wiele atrakcji - kamieniste ścieżki, strome podchody, błotniste miejsca i liczne mostki. Dzieci zmęczone, ale zadowolone dotarły do bacówki i mogły spróbować smacznych serów i napić się żentycy. Po zakupieniu pamiątek, krótkim odpoczynku  w asyście drobnego deszczu, udaliśmy się łagodniejszą trasą w drogę powrotną. Kolejnym miejscem zwiedzania była Szczawnica - miejscowość słynąca z licznych uzdrowisk i wód leczniczych, które można było posmakować. Wieczorem  wspólne zabawy na boisku i placu zabaw oraz poczęstunek kiełbasą z grilla zakończył drugi dzień pobytu. Ostatni dzień również obfitował w atrakcje, a był to rejs statkiem po Jeziorze Czorsztyńskim. Pogoda dopisała, a dzieci mimo wysiłku i napiętego programu były zadowolone i żałowały, że czas tak szybko ucieka. Pełni ciekawych wiadomości, wrażeń i nowych znajomości szczęśliwie i bezpiecznie wróciliśmy do domu.