AAA
Zespół Szkolno - Przedszkolny w Rzuchowie
"Wszyscy jesteśmy sobie potrzebni. Razem łatwiej, radośniej, mądrzej i bezpieczniej". Janusz Korczak

Pedagog Szkolny

pedjpg [210x210]


GODZINY PRACY PEDAGOGA SZKOLNEGO

 W ROKU SZKOLNYM 2020/2021 



PONIEDZIAŁEK 8.40 - 9.40 10.30 - 11.30 13.30 - 14.30
ŚRODA 8.00 - 9.00  
CZWARTEK 12.30 - 13.30
PIĄTEK 13.30 - 14.30


 

DROGI UCZNIU!

Jesteś dla mnie ważny. Przyjdź kiedy napotkasz na swej drodze

trudności i przeszkody, przyjdź również z pomysłami, przyjdź z każdą

inną sprawą. Razem możemy więcej!

 

DRODZY RODZICE! 

Jesteście partnerami w naszej szkolnej pracy wychowawczej. Dlatego

też zależy nam na współpracy i dialogu. Pamiętajcie, że o problemach

swoich dzieci należy głośno i otwarcie mówić, gdyż tylko wówczas

możliwa jest skuteczna pomoc.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 


 

ZDALNY PEDAGOG  :)


 1jpg [211x300]

2jpg [211x300]

3jpg [211x300]

4jpg [211x300] 

 ulotka001jpg [523x703]

ulotka002jpg [523x703]

 

 

 

dzien_dziecka_plakat_2jpg [300x424] 

 

 



31.05. 2020 –

ŚWIATOWY DZIEŃ BEZ PAPIEROSA 

  

     zoltyjpg [386x130]    

 Chrońmy dzieci przed manipulacjami producentów,

aby ustrzec je przed używaniem tytoniu” - to hasło

tegorocznej kampanii WHO.

 

Światowy Dzień bez Papierosa został ustanowiony przez WHO

w 1987 roku ze względu na rosnącą liczbę osób uzależnionych

i pacjentów ze schorzeniami wywoływanymi przez

palenie papierosów - głównie nowotworami płuc, przełyku,

krtani, gardła czy trzustki.

 

Dlaczego warto rzucić palenie?


Korzyści wynikające z zaniechania palenia widoczne są niemal natychmiast:


• W ciągu 20 minut zmniejsza się tętno i ciśnienie krwi;
• W ciągu 12 godzin stężenie tlenku węgla we krwi spada do normalnego poziomu;
• W ciągu 2-12 tygodni poprawia się krążenie i praca płuc;
• Rok po zaprzestaniu palenia ryzyko choroby wieńcowej jest o połowę niższe niż u osób palących;
• W okresie 5-15 lat od zaniechania palenia ryzyko udaru mózgu zmniejsza się do poziomu występującego wśród osób niepalących;
• Piętnaście lat po zaprzestaniu palenia ryzyko rozwoju choroby wieńcowej jest takie jak u osób, które nigdy nie paliły. 

 

 

Święto 31.05. 2020R.  stanowi okazję do zwrócenia uwagi

całego świata na powszechność nałogu palenia papierosów

i jego negatywne skutki zdrowotne. Jak dowiodły liczne badania, 

istnieje związek przyczynowo-skutkowy między opisywanym

nałogiem, a rozwojem rozmaitych chorób.


 plakat_sercejpg [318x159]

 

 

 

 

 

 

ZASTANÓW SIĘ CZY WARTO PALIĆ???



papierosjpg [605x250]




 

 

 

DRODZY RODZICE I UCZNIOWIE! 

 

Dziś proponuję Wam grę rodzinną,  o nazwie "PRAWDZIWY

SKARB", która pomaga tworzyć prawidłowe, pełne zrozumienia i

bliskości relacje w domu. Co ważne - gra wymaga zaangażowania

wszystkich członków rodziny!

Prawdziwy Skarb – to projekt edukacyjny realizowany przez

pracowników i wolontariuszy trzech organizacji społecznych:

Fundacji Szczęśliwe Dzieciństwo, Fundacji LUB Drama i

Stowarzyszenia Wychowanków Fundacji Szczęśliwe Dzieciństwo.


gra_zrzutpng [300x176]  GRA ONLINE

       KLIKNIJ TUTAJ I ROZPOCZNIJ GRĘ Z RODZINĄ

                                        

W Waszym domu został ukryty Prawdziwy Skarb! Żeby go odnaleźć

trzeba zbudować 7 warstw fundamentów!

 

fundamentyrodzinypng [300x191]

 

instrukcjapng [300x586] 

 

ZACHĘCAM DO UDZIAŁU! POZYTYWNE RELACJE I SILNE WIĘZI SĄ

BARDZO WAŻNE! BĄDŹCIE WIĘC RAZEM!

 

 

 

 

 

ZOSTAŃ ZNAJOMYM SWOJEGO DZIECKA - projekt adresowany jest do

rodzicówi opiekunóworaz samych dzieci. W dzisiejszych, czasach i w sytuacji w jakiej obecnie

jesteśmy z powodu pandemii temat świadomegoi odpowiedzialnego korzystania z Internetu

i nowoczesnychtechnologii jest niezwykle aktualny. Celem projektu jest zachęcenie rodziców

do aktywnegouczestniczenia winternetowym życiu dzieci, poznania ich

zainteresowań i wirtualnej społeczności. 

Warto być z dzieckiem i przy dziecku, kiedy stawia pierwsze kroki w Internecie.

Pokazać, co można ciekawego robić w sieci, nauczyć najważniejszych zasad

bezpieczeństwa.Po prostu być z nim! Hasło „Zostań znajomym swojego dziecka” ma

zachęcić dorosłychdo aktywnego uczestniczenia w internetowym świecie swoich pociech.

KLIKNIJ TUTAJ - ZAPOZNAJ SIĘ


zrzut_ekranu_1png [300x169]





WARTO PRZECZYTAĆ!   

 

Polecam ciekawy artykuł na stronie UNICEF-u. Organizacja ta przeprowadziła rozmowę z dr Lisą Damour, doświadczoną psycholog, felietonistką „New York Times” o tym jak stworzyć poczucie normalności w domu w czasach epidemii COVID-19.

 

Zachęcam do lektury!

 

https://www.unicef.pl/Centrum-prasowe/Informacje-prasowe/6-sposobow-dla-rodzicow-jak-wspierac-dzieci-podczas-epidemii-koronawirusa

 

Pamiętajmy, że zasady, rytuały dnia codziennego, plany pomagają lepiej zorganizować codzienne życie rodzinne, a co najważniejsze gwarantują poczucie bezpieczeństwa, minimalizują niepokój i stres.



 

 

WAŻNE TELEFONY    kolojpg [178x178]

 

 

Nowe sposoby interwencji na rzecz dzieci doświadczających przemocy w okresie epidemii

 

  • 116 111 - BEZPŁATNY OGÓLNOPOLSKI TELEFON ZAUFANIA DLA DZIECI I

MŁODZIEŻY PROWADZONY PRZEZ FUNDACJĘ „DAJEMY DZIECIOM SIŁĘ”

 

 

  • 800-12-00-02 "niebieska linia" - OGÓLNOPOLSKI TELEFON DLA OFIAR PRZEMOCY W RODZINIE

     

  • 800 080 222- LINIA DZIECIOM - CAŁODOBOWA, BEZPŁATNA INFOLINIA DLA DZIECI I MŁODZIEŻY, RODZICÓW I NAUCZYCIELI. WIĘCEJ INFORMACJI NA STRONIE www.liniadzieciom.pl

  • 800 12 12 12 - TELEFON ZAUFANIA RZECZNIKA PRAW DZIECKA. BEZPŁATNA POMOC PSYCHOLOGICZNA I PRAWNA. TELEFON CZYNNY OD PONIEDZIAŁKU DO PIĄTKU W GODZINACH 8.15 - 20.00

  • 800 70 22 22 - LINIA WSPARCIA DLA OSÓB W STANIE KRYZYSU PSYCHICZNEGO. CAŁODOBOWA I BEZPŁATNA POMOC PSYCHOLOGICZNA (TELEFON, E-MAIL, CZAT). WIĘCEJ INFORMACJI NA STRONIE www.linia wsparcia.pl 




W co się bawić w domu– alternatywa dla tabletu Uśmiech   Część 2 

(część 1 w zakładce Świetlica)

  szczesliwezabawadziecigrafikajpeg [300x225]

 

  • Alfabetyczny tasiemiec - na początku zabawy odlicza się literę alfabetu, jak w zabawie Państwa - miasta. Następnie zadaniem grających jest zbudować zdanie w taki sposób, by każdy z wyrazów zawierał w sobie wytypowaną literę. Liczba słów w zdaniu nie musi być określona. Przykład dla litery C: Celina przeczytała wczoraj gościom humorystyczny fragmencik powieści detektywistycznej. Można również układać takie zdanie w którym wszystkie wyrazy będą na ta samą literę np. Bartek biega boso, Kasia kupiła Krysi kolorowe kredki itp.
    Należy kłaść nacisk na to, by zdania były poprawne składniowo i gramatycznie.
  • Układanie puzzli – w tym może brać udział cała rodzina, a w każdym domu się je znajdzie!
  • Zabawa w zgadywanie – zgadnij co jesz, zgadnij jaki to dźwięk itp…
  • Śmieszne odliczanie - zabawa polega na odliczaniu od 1 w górę (zawodnicy wypowiadają liczby na przemian), przy czym na początku zabawy ustalamy, że zamiast każdej wielokrotności określonej liczby będziemy mówić "BUM CYK CYK" (lub inne śmieszne słowo lub wyrażenie). Jeśli na przykład w danej rundzie ustalimy, że zamieniamy każdą wielokrotność liczby 3, odliczanie będzie brzmiało w ten sposób: 1, 2, bum cyk, cyk, 4, 5, bum cyk cyk, 7 itd.
    Jeśli bawią się tylko dwie osoby, to warto brać wielokrotności liczb nieparzystych, by zamiana liczby na "bum cyk cyk" nie przypadała zawsze tej samej osobie.
    Możemy odliczanie przyspieszać, by było weselej, a za błędy - karać fantami.
  • Wspólne gotowanie – ugotujcie  coś z rodzicami, mogą to być naleśniki czy babeczki, proste i dobre!
  • Wisielec -  świetnie sprawdzi się i teraz na zażegnanie nudy. Każdy z graczy wymyśla dość długie słowo, a na kartce zapisuje je w postaci kresek - ile liter w słowie, tyle kresek. Następnie, podając litery na chybił trafił, przeciwnik próbuje odgadnąć, co to za słowo.

 

 

 

 

Krótki filmik dla dzieci o Korowawirusie 

 

     

 KLIKNIJ TUTAJ

 

 


  

DROGI RODZICU, DROGI UCZNIU!

 

Jeśli masz pytania, wątpliwości, coś cię niepokoi, nie radzisz sobie

w trakcie nauczania zdalnego, potrzebujesz pomocy lub po prostu

rozmowy jestem do Twojej dyspozycji w każdy wtorek i czwartek w

godzinach od 11.00 – 13.00 dyżurując pod adresem:

izabela.wszolek@kornowac.pl




  

KWARANTANNA A STRES – ZACHOWAJ SPOKÓJ!

                                                                           

                                      

                       RODZICU

 

  • Powstrzymuj się od ciągłego oglądania i słuchania informacji na temat pandemii w mediach.  Skupianie się na tym problemie może nasilać niepokój! Dziel się tylko sprawdzonymi informacjami!

 

  • Porozmawiaj z kimś bliskim o swoich obawach

 

  • Rodzicu bądź wsparciem dla swojego dziecka, porozmawiaj rzeczowo, podaj fakty w przystępny sposób, pozwól dziecku na wyrażenie swoich emocji.

 

  • Staraj się ograniczyć dzieciom dostęp do informacji, dzieci mogą błędnie interpretować informacje, które do nich docierają i bać się tego, czego nie rozumieją.

 

                           UCZNIU

 

  • Podejmij takie czynności, które Cię rozluźnią i sprawią Ci przyjemność – poczytaj książkę, posłuchaj muzyki, skontaktuj się z kolegami, rozwiąż krzyżówkę, obejrzyj film itp.

 

  • Zadbaj o ciało i umysł; wykonuj regularne ćwiczenia, wysypiaj się, jedz zdrowe posiłki wzbogacone w warzywa i owoce

 

  • Stwórz sobie nowy schemat dnia ze względu na uczenie się w domu

 

  • Jeśli Cię coś martwi porozmawiaj z kimś bliskim

 

  • Możesz skontaktować się z nauczycielem, pedagogiem w wypadku trudności – nikt nie odmówi ci pomocy!

 

                                         

                                                     

 

 

 

 


 
                                                     

 

                                                   

zarowkapng [218x231] 


Drodzy Rodzice i uczniowie!!!

 

Wszyscy znaleźliśmy się w zupełnie nowej sytuacji, zarówno Wy jak również nauczyciele. Musimy dołożyć wszelkich starań, aby umożliwić dzieciom rozwój i zdobywanie wiedzy. Na czas zawieszenia tradycyjnej nauki zostało uruchomiane tzw. nauczanie zdalne, które polega na samodzielnej pracy ucznia w domu. Jak więc zorganizować pracę? Jak wspierać i pomagać?

 

  1. Właściwie zorganizuj dzień – wstań rano – 10.00 to już raczej późno! i możesz już mieć trudność z organizacją reszty dnia. Zjedz śniadanie.
  2. Przygotuj miejsce do pracy, uporządkuj biurko! Przygotuj sprzęt (tablet/komputer, smartfon), przybory niech będą w zasięgu ręki.
  3. Sprawdź co masz do zrobienia, pomoże Ci w tym plan lekcji – zadania do wykonania będą zgodne z lekcjami jakie masz w danym dniu. Pobierz materiał.
  4. Postaraj się zadbać o czas pracy – wskazany jest tryb szkolny: lekcja-przerwa- lekcja przerwa.
  5. Zacznij pracę! Po wykonanym zadaniu, pora na przyjemności: napisz do kolegów, zagraj w grę, zjedz coś dobrego…
  6. Nie zapomnij o bezpieczeństwie w sieci!
 
 0001jpg [300x424]
 
 




 

 

 


 

GODZINY PRACY PEDAGOGA SZKOLNEGO

 W ROKU SZKOLNYM 2019/2020

 

Wtorek 10.30 – 11.30  
Środa 11.30 – 14.30

Czwartek 12.40 – 14.40

 

 

 

 


 

Pedagog szkolny: mgr Izabela Wszołek

PEDAGOG TO KTO?

 

 

Pedagog szkolny to osoba, która wspiera nauczycieli i wychowawców w realizacji procesu nauczania, pomaga uczniom i rodzicom w rozwiązywaniu trudnych dla nich spraw i problemów

 

 

CO ROBĘ?

 

Staram się:

-         udzielać uczniom pomocy w sytuacjach trudnych

-         pomagać wychowawcom i nauczycielom w ich pracy z uczniami

-         interweniować w sytuacjach problemowych

-         pomagać uczniom w nauce

-         współpracować z instytucjami wspierającymi pracę szkoły

-         prowadzić zajęcia profilaktyczne, integracyjne, wychowawcze

-         inicjować różnego rodzaju akcje i programy na rzecz pomocy innym

 

DROGI UCZNIU!

 

Przyjdź jeśli chcesz podzielić się ze mną swoimi troskami i radościami, jeśli potrzebujesz rady i wsparcia, albo chcesz się podzielić dobrą nowiną, sukcesem, masz ciekawe pomysły i dużo energii, aby je zrealizować. Zapraszam.

 

DROGI RODZICU!

Jeśli zauważysz w zachowaniu swojego dziecka coś niepokojącego, jeśli zauważysz u niego trudności z nauką, chcesz porozmawiać o waszych relacjach, potrzebujesz wsparcia, masz pytania, szukasz pomocy. Przyjdź postaram się pomóc.

Nie truj sąsiada
DBI 2020