"Wszyscy jesteśmy sobie potrzebni. Razem łatwiej, radośniej, mądrzej i bezpieczniej". Janusz Korczak

Pedagog Szkolny

 

 

ZDALNY PEDAGOG  Uśmiech


 

W co się bawić w domu– alternatywa dla tabletu Uśmiech   Część 2 

(część 1 w zakładce Świetlica)

  szczesliwezabawadziecigrafikajpeg [300x225]

 

  • Alfabetyczny tasiemiec - na początku zabawy odlicza się literę alfabetu, jak w zabawie Państwa - miasta. Następnie zadaniem grających jest zbudować zdanie w taki sposób, by każdy z wyrazów zawierał w sobie wytypowaną literę. Liczba słów w zdaniu nie musi być określona. Przykład dla litery C: Celina przeczytała wczoraj gościom humorystyczny fragmencik powieści detektywistycznej. Można również układać takie zdanie w którym wszystkie wyrazy będą na ta samą literę np. Bartek biega boso, Kasia kupiła Krysi kolorowe kredki itp.
    Należy kłaść nacisk na to, by zdania były poprawne składniowo i gramatycznie.
  • Układanie puzzli – w tym może brać udział cała rodzina, a w każdym domu się je znajdzie!
  • Zabawa w zgadywanie – zgadnij co jesz, zgadnij jaki to dźwięk itp…
  • Śmieszne odliczanie - zabawa polega na odliczaniu od 1 w górę (zawodnicy wypowiadają liczby na przemian), przy czym na początku zabawy ustalamy, że zamiast każdej wielokrotności określonej liczby będziemy mówić "BUM CYK CYK" (lub inne śmieszne słowo lub wyrażenie). Jeśli na przykład w danej rundzie ustalimy, że zamieniamy każdą wielokrotność liczby 3, odliczanie będzie brzmiało w ten sposób: 1, 2, bum cyk, cyk, 4, 5, bum cyk cyk, 7 itd.
    Jeśli bawią się tylko dwie osoby, to warto brać wielokrotności liczb nieparzystych, by zamiana liczby na "bum cyk cyk" nie przypadała zawsze tej samej osobie.
    Możemy odliczanie przyspieszać, by było weselej, a za błędy - karać fantami.
  • Wspólne gotowanie – ugotujcie  coś z rodzicami, mogą to być naleśniki czy babeczki, proste i dobre!
  • Wisielec -  świetnie sprawdzi się i teraz na zażegnanie nudy. Każdy z graczy wymyśla dość długie słowo, a na kartce zapisuje je w postaci kresek - ile liter w słowie, tyle kresek. Następnie, podając litery na chybił trafił, przeciwnik próbuje odgadnąć, co to za słowo.

 

 

 

 

Krótki filmik dla dzieci o Korowawirusie 

 

     

 KLIKNIJ TUTAJ

 

 


  

DROGI RODZICU, DROGI UCZNIU!

 

Jeśli masz pytania, wątpliwości, coś cię niepokoi, nie radzisz sobie

w trakcie nauczania zdalnego, potrzebujesz pomocy lub po prostu

rozmowy jestem do Twojej dyspozycji w każdy wtorek i czwartek w

godzinach od 11.00 – 13.00 dyżurując pod adresem:

izabela.wszolek@kornowac.pl




  

KWARANTANNA A STRES – ZACHOWAJ SPOKÓJ!

                                                                           

                                      

                       RODZICU

 

  • Powstrzymuj się od ciągłego oglądania i słuchania informacji na temat pandemii w mediach.  Skupianie się na tym problemie może nasilać niepokój! Dziel się tylko sprawdzonymi informacjami!

 

  • Porozmawiaj z kimś bliskim o swoich obawach

 

  • Rodzicu bądź wsparciem dla swojego dziecka, porozmawiaj rzeczowo, podaj fakty w przystępny sposób, pozwól dziecku na wyrażenie swoich emocji.

 

  • Staraj się ograniczyć dzieciom dostęp do informacji, dzieci mogą błędnie interpretować informacje, które do nich docierają i bać się tego, czego nie rozumieją.

 

                           UCZNIU

 

  • Podejmij takie czynności, które Cię rozluźnią i sprawią Ci przyjemność – poczytaj książkę, posłuchaj muzyki, skontaktuj się z kolegami, rozwiąż krzyżówkę, obejrzyj film itp.

 

  • Zadbaj o ciało i umysł; wykonuj regularne ćwiczenia, wysypiaj się, jedz zdrowe posiłki wzbogacone w warzywa i owoce

 

  • Stwórz sobie nowy schemat dnia ze względu na uczenie się w domu

 

  • Jeśli Cię coś martwi porozmawiaj z kimś bliskim

 

  • Możesz skontaktować się z nauczycielem, pedagogiem w wypadku trudności – nikt nie odmówi ci pomocy!

 

                                         

                                                     

 

 

 

 


 
                                                     

 

                                                   

zarowkapng [218x231] 


Drodzy Rodzice i uczniowie!!!

 

Wszyscy znaleźliśmy się w zupełnie nowej sytuacji, zarówno Wy jak również nauczyciele. Musimy dołożyć wszelkich starań, aby umożliwić dzieciom rozwój i zdobywanie wiedzy. Na czas zawieszenia tradycyjnej nauki zostało uruchomiane tzw. nauczanie zdalne, które polega na samodzielnej pracy ucznia w domu. Jak więc zorganizować pracę? Jak wspierać i pomagać?

 

  1. Właściwie zorganizuj dzień – wstań rano – 10.00 to już raczej późno! i możesz już mieć trudność z organizacją reszty dnia. Zjedz śniadanie.
  2. Przygotuj miejsce do pracy, uporządkuj biurko! Przygotuj sprzęt (tablet/komputer, smartfon), przybory niech będą w zasięgu ręki.
  3. Sprawdź co masz do zrobienia, pomoże Ci w tym plan lekcji – zadania do wykonania będą zgodne z lekcjami jakie masz w danym dniu. Pobierz materiał.
  4. Postaraj się zadbać o czas pracy – wskazany jest tryb szkolny: lekcja-przerwa- lekcja przerwa.
  5. Zacznij pracę! Po wykonanym zadaniu, pora na przyjemności: napisz do kolegów, zagraj w grę, zjedz coś dobrego…
  6. Nie zapomnij o bezpieczeństwie w sieci!
 
 0001jpg [300x424]
 
 




 

 

 


 

GODZINY PRACY PEDAGOGA SZKOLNEGO

 W ROKU SZKOLNYM 2019/2020

 

Wtorek 10.30 – 11.30  
Środa 11.30 – 14.30

Czwartek 12.40 – 14.40

 

 

 

 


 

Pedagog szkolny: mgr Izabela Wszołek

PEDAGOG TO KTO?

 

 

Pedagog szkolny to osoba, która wspiera nauczycieli i wychowawców w realizacji procesu nauczania, pomaga uczniom i rodzicom w rozwiązywaniu trudnych dla nich spraw i problemów

 

 

CO ROBĘ?

 

Staram się:

-         udzielać uczniom pomocy w sytuacjach trudnych

-         pomagać wychowawcom i nauczycielom w ich pracy z uczniami

-         interweniować w sytuacjach problemowych

-         pomagać uczniom w nauce

-         współpracować z instytucjami wspierającymi pracę szkoły

-         prowadzić zajęcia profilaktyczne, integracyjne, wychowawcze

-         inicjować różnego rodzaju akcje i programy na rzecz pomocy innym

 

DROGI UCZNIU!

 

Przyjdź jeśli chcesz podzielić się ze mną swoimi troskami i radościami, jeśli potrzebujesz rady i wsparcia, albo chcesz się podzielić dobrą nowiną, sukcesem, masz ciekawe pomysły i dużo energii, aby je zrealizować. Zapraszam.

 

DROGI RODZICU!

Jeśli zauważysz w zachowaniu swojego dziecka coś niepokojącego, jeśli zauważysz u niego trudności z nauką, chcesz porozmawiać o waszych relacjach, potrzebujesz wsparcia, masz pytania, szukasz pomocy. Przyjdź postaram się pomóc.

Nie truj sąsiada
DBI 2020