"Wszyscy jesteśmy sobie potrzebni. Razem łatwiej, radośniej, mądrzej i bezpieczniej". Janusz Korczak

Świetlica szkolna

GODZINY PRACY ŚWIETLICY W ROKU SZKOLNYM 2019/2020

 

Świetlica – przyjazne miejsce! - to myśl przewodnia naszej pracy wychowawczej, opiekuńczej i dydaktycznej w świetlicy. Uczniowie korzystający z opieki świetlicowej mają szansę na ciekawie zagospodarowany czas, rozwijanie własnych zainteresowań, zabawę w miłej atmosferze, pomoc w odrabianiu prac domowych. Ponadto mogą  brać udział w organizowanych  różnorodnych zajęciach: plastyczno-technicznych, ruchowych, sportowych, czytelniczych, umysłowych czy też z wykorzystaniem tablicy multimedialnej. Uczniowie bardzo chętnie korzystają ze zgromadzonych świetlicy gier edukacyjnych, klocków,  puzzli i zabawek. Mają również okazję do rozwijania umiejętności społecznych, uczą się współpracy, tolerancji i akceptacji.

 

Poniedziałek

7.00-7.50

8.00-8.45

8.55-9.40

9.50-10.35

Wtorek

7.00-7.50

8.00-8.45

 

 

Środa

7.00-7.50

8.00-8.45

8.55-9.40

9.50-10.35

Czwartek

7.00-7.45

 

 

 

Piątek

7.00-7.50

8.00-8.45

 

 

 

 




---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 ZDALNA ŚWIETLICA

 ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

  Kalendarium ŚRODA 8.04.2020


  Kalendarium WTOREK 7.04.2020


  Kalendarium PONIEDZIAŁEK 6.04.2020


RZEŻUCHA NA WIELKANOC    

Rzeżucha znana była już w starożytnej Europie, gdzie przypisywano jej właściwości lecznicze. Jest symbolem budzącej się do życia wiosny, odrodzenia się przyrody po zimie. Jest traktowana często jako dekoracja  stołu na Wielkanoc, ale należy pamiętać o jej zdrowotnych właściwościach. Jest cennym źródłem soli mineralnych: wapnia, żelaza, potasu, magnezu, a także witamin: A, B, C, K, pobudza apetyt i trawienie. Świetnie smakuje z twarożkiem, dobrze komponuje się na kanapce z masłem, jest wspaniałym dodatkiem do różnych past oraz farszu. Pamiętajcie! to ostatni moment, aby ją wysiać – kiełkuje bowiem około 5-6 dni. Pomysłów na to jak ma wyglądać na wielkanocnym stole jest wiele, można wykorzystać jeden z nich.



  Kalendarium PIĄTEK 3.04.2020

 

  Kalendarium CZWARTEK 2.04.2020

 

  Kalendarium 1.04.2020

  

       

Zabawne pytania i odpowiedzi w Prima Aprilis


Jakie jest ulubione zwierzątko rolnika?

- Orka

Jak odkryto pioruny?

- Błyskawicznie

Co robi elektryk na czacie?

- Szuka kontaktu

Jak nazywa się jad mrówki?

- Mrówkojad

Dlaczego deszcz siedzi w więzieniu?

- Bo napadał

 

   Kalendarium wtorek 31.03.2020    

                     

       

 

ZAGADKOWY ZAWRÓT GŁOWY - OGLĄDAJ CODZIENNIE STRONĘ,

ODGADUJ, ROZWIĄZUJ, ŚLIJ ODPOWIEDZI, ZBIERAJ PUNKTY!!!

PODEJMIJ WYZWANIE!




  Kalendarium poniedziałek 30.03.2020 

  Kalendarium piątek 27.03.2020

 

W co się bawić w domu – alternatywa dla tabletu Mrugnięcie

 

 

 

  •  Gry planszowe i karciane każdy w domu znajdzie – może to najlepszy czas aby spędzić czas razem? Domino, Scrabble, Miód i pszczoły,  Uno, Dobble,  Szachy, Warcaby, Eurobiznes…propozycji jest wiele.
  • Hałaśliwe liczby - rodzic opowiada historyjkę zmyśloną na poczekaniu. Ważne jest, by zawierała w sobie wiele cyfr/liczb z wybranego zakresu. Dziecko słucha opowiadania i za każdym razem, jak słyszy daną cyfrę/liczbę, klaszcze odpowiednią liczbę razy. Przy zakresie powyżej dziesięciu, tupnięcie lub uderzenie w stół zastępuje dziesiątki. Przykład: słysząc 7, dziecko klaszcze siedem razy, słysząc 24 - tupie (uderza w stół) dwa razy i klaszcze 4 razy - itd. Można też wymyśleć śmieszniejsze zasady  - np. gdy dziesiątka, mówimy "KWIK", przy jednościach używamy "ĆWIR". Czyli:
    32: kwik kwik kwik ćwir ćwir
    Możemy też ustalić przed zabawą jakieś inne śmieszne dźwięki.
    Za pomyłki oddaje się fanty.
  •  Kalambmury - dzieci to uwielbiają!  Wymyślajcie hasła, które można narysować, pokazać, lub o nich opowiedzieć . Mogą to być pojedynczy wyrazy, powiedzenia, tytuły, postacie itp.
  • Wyrazy z wyrazu - zabawa polega na tworzeniu różnych słów z liter zawartych w wybranym długim wyrazie – im dłuższy wyraz, tym więcej możliwości. Np. prowadzący zabawę podaje słowo: „lokomotywa”. Zadaniem uczestników zabawy jest wypisanie jak najwięcej nowych słów z liter, które wchodzą w skład tego słowa. Przykład: „lok”, „mowa”, „motyl”, „oko”, itd. Kto ułoży najwięcej nowych słów – wygrywa!
  • Państwa – miasta – tą grę wszyscy znają, gra rozwija, ćwiczy refleks, szybkie myślenie.  Na początek każdy z graczy rysuje tabelkę, gdzie w nagłówkach kolumn wpisuje określone kategorie (np. państwa, miasta, ubrania, zwierzęta, zawody itd.). Następnie jeden z graczy wymienia w myślach litery alfabetu, drugi w dowolnym momencie przerywa mu i mówi stop. Litera, która została wybrana, posłuży nam do pierwszej rundy zabawy - gracze wpisują słowa do poszczególnych kategorii, przy czym każde ze słów musi zaczynać się na podaną literę. Kto pierwszy uzupełni wszystkie kolumny, mówi "stop" i zliczamy wyrazy/punkty u każdego gracza. Znowu następuje odliczanie liter, wybór jednej z nich i wpisywanie kolejnej partii słów do tabeli, rozpoczynających się na nowo wybraną literę.

 

Przykładowe kategorie Państwo/miasto/imię/roślina/zwierzę/rzecz/marka samochodu/zawód/rzeka

 

  • Losowanie wyzwań/zadań do wykonania (wymień…/ wykonaj… /zrób… /przynieś…/zaśpiewaj…itp.  Zapiszcie na kartkach zadania np. wykonaj 10 przysiadów, znajdź ukryty pilot od telewizora, przynieś 4 czerwone przedmioty itp.

 

 

 

 

 

 


  Kalendarium czwartek 26.03.2020

Jak zrobić tulipana metodą origami KLIKNIJ TUTAJ

  wianek_wielkanocny__zrob_to_sam!.docx

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

PROPOZYCA NA DZIŚ  - oderwij się na chwilę od  nauki…

                

gofrjpg [300x169] 

Może miałbyś ochotę uczcić Dzień Gofra?

Kto ma chęć i możliwości -  mógłby upiec gofra, udekorować według swojego pomysłu, a zanim go zje zrobić zdjęcie i wysłać na adres szkoły. Zamieścimy Wasze wyczyny kulinarne, aby każdy mógł zobaczyć nowego MasterSzefa.

 

  Kalendarium środa 25.03.2020

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

Nasze działania 

img_20191105_104114jpg [300x225]
 
img_20191105_104111jpg [300x225]
 
img_20191105_104017jpg [300x225]

 

 

 


 

REGULAMIN ŚWIETLICY SZKOLNEJ W SZKOLE PODSTAWOWEJ W RZUCHOWIE

 

Regulamin zawiera:

-        cele i zadania świetlicy

-        założenia organizacyjne

-        prawa i obowiązki wychowanka

 

Świetlica jest integralną częścią szkoły, zapewnia opiekę i bezpieczeństwo uczniom po zajęciach szkolnych, a jej głównym celem jest wspieranie pracy szkoły w działaniach opiekuńczych, wychowawczych i dydaktycznych oraz stworzenie optymalnych warunków rozwoju uczniów.

 

ZADANIA ŚWIETLICY:

 

  1. Zapewnienie uczniom opieki po zakończonych obowiązkowych zajęciach edukacyjnych i stworzenie właściwych warunków do nauki i spędzania czasu wolnego.
  2. Organizowanie zespołowej nauki, wyrównywanie szans edukacyjnych, indywidualna pomoc uczniom z trudnościami dydaktycznymi.
  3. Kształtowanie właściwej postawy i nawyków kulturalnego zachowania się w szkole, w domu i środowisku.
  4. Wyrabianie wrażliwości na piękno przyrody.
  5. Kształtowanie postaw pożądanych społecznie, postaw patriotycznych.
  6. Organizowanie gier i zabaw ruchowych.
  7. Kształtowanie nawyków higieny, czystości oraz poszanowania zdrowia.
  8. Organizowanie zajęć rozwijających zainteresowania, zajęć czytelniczych.
  9. Wdrażanie zasad współżycia i współdziałania w grupie.

 

ZAŁOŻENIA ORGANIZACYJNE:

 

  1. Do świetlicy szkolnej mogą uczęszczać uczniowie którzy nie mają zapewnionej opieki
    w czasie wolnym od zajęć lekcyjnych, w tym oczekujący na rozpoczęcie zajęć lub na powrót do domu oraz którzy nie uczestniczą w lekcjach religii.
  2. Przed przyjęciem dziecka do świetlicy szkolnej rodzic (opiekun) zobowiązany jest do wypełnienia karty zgłoszenia dziecka, w której podaje aktualne dane dziecka.
  3. Każda zmiana telefonu, adresu bądź osoby upoważnionej do odbioru dziecka powinna być niezwłocznie przekazana pracownikowi świetlicy.
  4. Wychowawca świetlicy ponosi odpowiedzialność za bezpieczeństwo dziecka od momentu jego wejścia na teren świetlicy do momentu odebrania go przez osoby uprawnione.
  5. Wychowawca świetlicy nie ponosi odpowiedzialności za dziecko, które samowolnie opuściło teren szkoły (wyjście do domu, do autobusu, do sklepu) w czasie, kiedy powinno przebywać w świetlicy szkolnej).
  6. Dziecko zapisane do świetlicy może być odebrane tylko i wyłącznie przez osoby upoważnione w karcie zgłoszenia.
  7. Rodzice odbierający dziecko bezpośrednio po lekcjach zobowiązani są powiadomić o tym fakcie opiekuna świetlicy.
  8. Dziecko przekazywane jest rodzicowi (opiekunowi) osobiście przez wychowawcę świetlicy.
  9. Świetlica realizuje swoje zadania według rocznego, wychowawczo- dydaktycznego planu pracy.
  10. Wychowawca świetlicy prowadzi dziennik zajęć świetlicowych.
  11. W momencie zapisu dziecka do świetlicy szkolnej rodzice zapoznają się i akceptują regulamin świetlicy.

 

PRAWA I OBOWIĄZKI WYCHOWANKÓW ŚWIETLICY

 

Uczniowi korzystający ze świetlicy szkolnej mają prawo do:

  1. Korzystania z pomocy wychowawców świetlicy w odrabianiu lekcji.
  2. Rozwijania swoich zainteresowań i uzdolnień, uczestniczenia w zajęciach organizowanych przez wychowawcę świetlicy.
  3. Korzystania z pomocy dydaktycznych.
  4. Opieki wychowawczej i życzliwego traktowania.

Uczniowie korzystające ze świetlicy zobowiązani są do:

  1. Kulturalnego zachowania się w świetlicy wobec wychowawców i kolegów.
  2. Dbania o czystość, ład i porządek w świetlicy.
  3. Poszanowania sprzętu świetlicy.
  4. Słuchania i wykonywania poleceń wychowawców świetlicy.

 

Nie truj sąsiada
DBI 2020